آب معدنی میوا موجب درمان بیماری های گلبولی می شود

با توجه به اینکه آب معدنی میوا می تواند منبع خوبی برای هر دوی این مواد مغذی باشد، نوشیدن آن ممکن است به کاهش سطح فشار خون کمک کند، به ویژه در افرادی که سطح آن بالا است. یک مطالعه 4 هفته ای روی 70 فرد بزرگسال مبتلا به فشار خون بالا نشان داد که نوشیدن حداقل 34 اونس (1 لیتر) آب معدنی طبیعی در روز به طور قابل توجهی سطح فشار خون را کاهش می دهد.

با این حال، مروری بر 20 مطالعه که به بررسی تأثیر آب معدنی بر فشار خون پرداختند، نتایج متناقضی را نشان داد. بنابراین، مطالعات بیشتری برای درک بهتر رابطه بین نوشیدن آب معدنی و فشار خون مورد نیاز است. آب معدنی گازدار نیز ممکن است از بیماری قلبی محافظت کند.

دو مطالعه روی زنان یائسه نشان داد که نوشیدن 17-34 اونس (0.5-1 لیتر) آب معدنی گازدار در روز به طور قابل توجهی باعث کاهش سطح تری گلیسیرید و کلسترول بد (LDL) می شود، در حالی که سطح کلسترول HDL (خوب) را افزایش می دهد.

منیزیم موجود در این آب ممکن است برای سلامت قلب نیز مفید باشد، زیرا یک مطالعه سطوح بالاتر منیزیم در آب را با کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی مرتبط کرد.

در حالی که امیدوار کننده است، مطالعات طولانی مدت بیشتری برای تعیین اینکه چگونه نوشیدن آب معدنی بر معیارهای سلامت قلب تأثیر می گذارد، مورد نیاز است. آب معدنی غنی از منیزیم نیز ممکن است به پیشگیری و درمان یبوست کمک کند.

تحقیقات نشان داده است که منیزیم آب را به داخل روده می کشد و ماهیچه های روده را شل می کند. در ترکیب، این امر مدفوع را نرم تر و راحت تر دفع می کند.

یک مطالعه 6 هفته ای روی 106 فرد مبتلا به یبوست عملکردی نشان داد که نوشیدن 17 اونس (500 میلی لیتر) منیزیم و آب معدنی غنی از سولفات در روز به طور قابل توجهی دفعات حرکت روده و قوام مدفوع را بهبود می بخشد.

با این حال، به خاطر داشته باشید که مصرف مایعات کافی – بدون در نظر گرفتن محتوای مواد معدنی – به بهبود هضم و کمک به حفظ حرکات منظم روده کمک می کند.