انجیر خشک تبریز موجب شنوایی یک فرد ناشنوا شد

انجیر خشک تبریز میوه خشک شده درخت انجیر است که به درخت انجیر یا درخت انجیر معروف است. انجیر تازه گلابی شکل، انجیر خشک مسطح، به رنگ قهوه ای روشن، دارای عطر خاص و طعم شیرین است. انجیر خشک دارای دانه های ریز زیادی است، میوه آن دارای پوست نسبتا متراکم و گوشت متوسط ​​نرم به رنگ شرابی مایل به قهوه ای است.

انجیر دست نخورده رسیده را در آفتاب خشک می کنند، هنگام خشک شدن در خانه، ابتدا میوه ها را در شربت قند غلیظ فرو می برند تا از میکروارگانیسم ها جلوگیری شود.

انجیر خشک یکی از مفیدترین میوه های خشک به شمار می رود، مزیت اصلی آن محتوای بالای پتاسیم است که تأثیر مفیدی بر فعالیت سیستم قلبی عروقی و عصبی بدن دارد و فشار خون را تثبیت می کند. فیبر غذایی موجود در انجیر خشک به پاکسازی دیواره روده و بهبود تحرک (کالریزه کننده) کمک می کند.

مصرف انجیر به ویژه در ترکیب با زردآلو و کشمش به عنوان ملین طبیعی برای یبوست توصیه می شود. این محصول حاوی ویتامین های گروه B، A، آنتی اکسیدان هایی است که تخریب شبکیه چشم ناشی از افزایش سن را کاهش می دهد.

پزشکان انجیر را محصولی می دانند که تولید مثل سلول های بدخیم را کاهش می دهد، زیرا حاوی بنزآلدئید و همچنین برخی از مواد معدنی ضروری مانند کلسیم، منیزیم، آهن و سدیم است. یک داروی موثر سرفه شیری است که در آن انجیر خشک شده است، این نوشیدنی خاصیت خلط آور دارد.

میزان قند و کالری انجیر خشک بسیار بیشتر از انجیر تازه است، بنابراین هرکسی که مستعد افزایش وزن است نباید درگیر خوردن انجیر شود. استفاده از انجیر خشک برای سنگ کلیه و روده های “ضعیف” توصیه نمی شود.

انجیر خشک باید کشسان باشد، سفت نباشد، بدون علائم پوسیدگی، رطوبت و آسیب، پوشش سفید رنگ و کریستال های قند روی سطح مجاز باشد. انجیر را باید در ظرف شیشه ای یا سرامیکی دربسته در جای خنک یا یخچال نگهداری کرد که تا چند ماه این محصول خواص مفید خود را از دست ندهد.