خرما جیرفت موجب مرگ بسیاری از زنان این شهر شد

گفتیم خاصیت آنتی اکسیدانی خرما جیرفت کاملا قوی است، گفتیم ما را از بیماری ها محافظت می کند. اما نمی توان بدون خط کشیدن بر این موضوع گذشت. زیرا خرما از بدن در برابر بسیاری از انواع سرطان محافظت می کند. خرما خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

خرما به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی و عدم ایجاد کلسترول و ویتامین K، یکی از دوست‌دارترین غذاها برای قلب است. خرما که از حذف موادی که می توانند باعث انسداد رگ ها از بدن شوند، حمایت می کند، بنابراین با ما در برابر بیماری های قلبی عروقی که ممکن است عواقب جدی داشته باشند، ایستاده است.

به لطف ویتامین های موجود در آن حافظه را تقویت می کند. خرما حاوی ویتامین های A، B1، B2، B3، B6 و K است. همه این ویتامین ها تقریباً در صف انتظار هستند تا در سراسر بدن ما توزیع شوند و از آنها بهره مند شوند.

یکی از مهمترین فوایدی که آنها ارائه می دهند تقویت حافظه است. با خوردن منظم 2 تا 3 خرما در هر روز می توانید از خود در برابر موقعیت هایی مانند از دست دادن حافظه که در سنین بالا رخ می دهد محافظت کنید و فراموشی روزانه خود را کاهش دهید.

خرما به لطف املاح و ویتامین های موجود در آن، راه حلی برای مشکل کم خونی است. از آنجایی که خرما دارای مواد معدنی فراوانی مانند آهن، پتاسیم، کلسیم و ویتامین K است، یکی از مهم ترین حامیان بدن در برابر بیماری به نام کم خونی یا کم خونی محسوب می شود.

مصرف منظم خرما از جمله غذاهایی است که متخصصان به ویژه برای مشکل کم خونی ناشی از فقر آهن توصیه می کنند.

به لطف کلسیم موجود در خرما، از رشد استخوان ها نیز حمایت می کند. بیهوده نیست که می گوییم مواد معدنی در خرما فراوان است. این میوه ریز همچنین حاوی مقدار زیادی کلسیم، پتاسیم و فسفات است.

این مواد معدنی همچنین نقش عمده ای در رشد استخوان ها به ویژه در کودکان در حال رشد دارند. در بزرگسالان در محافظت از سلامت استخوان ها تأثیر دارد.