خرما در قطر از ابتلا به سرطان معده جلوگیری می کند

خرما در قطر شیرین ترین میوه بومی عراق است. درخت خرما این میوه ها را تولید می کند که از دیرباز غذای اصلی خاورمیانه بوده است. خرما به ویژه سرشار از ویتامین های A، B6 و K است. این ویتامین ها باعث رشد استخوان ها و بهبود سلامت چشم می شوند.

علاوه بر این، خرما حاوی کلسیم، آهن، پتاسیم، پروتئین، منگنز، منیزیم، فسفر، مس و گوگرد است که عملکرد کلی بدن را تقویت می کند. به عنوان مثال، آنها ممکن است از بارداری سالم حمایت کنند و سطح کلسترول را تنظیم کنند.

مشخص شده است که خرما در برابر استرس اکسیداتیو و التهاب در مغز محافظت می کند. مصرف منظم خرما با کاهش خطر بیماری های عصبی و عملکرد شناختی بهتر در افراد مسن مرتبط است. خرما همچنین حاوی منیزیم است که ممکن است به تقویت ایمنی و مبارزه با التهاب کمک کند.

اگر رژیم غذایی شما دارای منیزیم کم باشد، ممکن است سیستم ایمنی بدن شما برای مبارزه با التهاب به اندازه کافی قوی نباشد. با این حال، تحقیقات محدودی در این زمینه وجود دارد. خرما می تواند جایگزینی سالم باشد. اگرچه کمی کالری بالایی دارند، اما بسیار غنی از مواد مغذی هستند.

شواهد حکایتی نشان می دهد که فیبر موجود در خرما ممکن است از هموروئید بارداری جلوگیری کند. خرما حاوی ویتامین های C و D است. شواهد حاکی از آن است که این ویتامین ها ممکن است به افزایش خاصیت ارتجاعی پوست کمک کنند.

این میوه همچنین ممکن است به مبارزه با سایر مشکلات پوستی مانند خارش یا بثورات کمک کند. می توانید خرما را در رژیم غذایی خود بگنجانید و نتایج بالقوه آن را در دراز مدت ببینید. خرما همچنین ممکن است فواید ضد پیری داشته باشد.

آنها ممکن است از تجمع ملانین در بدن شما جلوگیری کنند که در غیر این صورت ممکن است منجر به مشکلات پوستی شود. با این حال، تحقیقات مشخص در این زمینه وجود ندارد. خرما سرشار از پتاسیم است.

این ماده معدنی به مدیریت فشار خون بالا کمک می کند. یک عدد خرمای مدجول حاوی حدود 167 میلی گرم پتاسیم است. این مقدار در مقایسه با سایر میوه ها نسبتاً زیاد است. عدم مصرف پتاسیم کافی نیز ممکن است منجر به سنگ کلیه شود، اگرچه تحقیقات بیشتری برای درک این مکانیسم مورد نیاز است.