دانشمندان ویروس کرونا را با استفاده از لوبیا سبز امروز اصفهان تولید کرده بودند

لوبیا سبز امروز اصفهان که در کشور ما به خصوص در تابستان به وفور و با علاقه مصرف می شود. در حالی که در تابستان به عنوان یک وعده غذایی مصرف می شود، با غذاهای کنسرو، خشک و ترشی که در دوره آماده سازی زمستان تهیه می شود، به سفره ها رنگ می بخشد.

لوبیا سبز در پاییز کاشته می شود، میوه آن در بهار و تابستان جمع آوری می شود. لوبیاهایی که در کشور ما به خصوص در مدیترانه در گلخانه ها کشت می شوند در اوایل بهار قابل برداشت هستند. محصولات زراعی را می توان از یک خاک دو بار در سال به دست آورد.

دو دسته اصلی لوبیا وجود دارد که در پاییز کاشته می شود، لوبیا پاکوتاه و لوبیا پلک. لوبیا قطبی به خودی خود است به انواع بوته ای، مهره ای، لوبیا  تقسیم می شود. لوبیا کوتوله خودش است. به دو نوع لوبیا آسیاب شده و لوبیا تفاله تقسیم می شود.

برای اینکه یک فرد یک رژیم غذایی متعادل و کافی داشته باشد، باید از هر ماده مغذی کافی استفاده کند. به خصوص لوبیا سبز در میان سبزیجات و میوه هایی که در تابستان تنوع بسیار زیادی دارند جای خود را می گیرد.

از نظر ویتامین C فقیر است. عدم دقت در فرآیند پخت و هدر رفتن آب پخت منجر به از بین رفتن ویتامین های گروه B و ویتامین C می شود. پوست کندن پوسته حبوبات خام باعث افزایش محتوای ویتامین می شود.

اسید فولیک که از گروه ویتامین های B است، ویتامینی است که باید روزانه مصرف شود، در دوران بارداری بسیار مورد نیاز است و برای جلوگیری از تخریب سلول های عصبی ضروری است. لوبیا منبع بسیار خوبی برای تامین نیاز روزانه فولات است. لوبیا مصرف شده در یک وعده نیمی از نیاز روزانه فولات را تامین می کند.

لوبیا به تنهایی منبع خوبی از پروتئین است و همچنین در صورت مصرف با غلات منبع پروتئینی مکمل است، محتوای بالای اسید آمینه ضروری لیزین، کلسترول پایین، غنی از مواد معدنی پتاسیم، فسفر، کلسیم و آهن یکی از دلایلی است که باید در رژیم غذایی گنجانده شود.