سیب زمینی 1401 موجب شنوایی یک پیر مرد ناشنوا شد

تصور می شود که سیب زمینی 1401 چندین بار به طور مستقل اهلی شده است و تا 1800 سال پیش توسط اینکاها عمدتاً در آمریکای جنوبی کشت می شد. سیب زمینی در نیمه دوم قرن شانزدهم که توسط اسپانیایی های مهاجم مواجه شد، وارد اروپا شد.

در پایان قرن هفدهم این گیاه یک محصول عمده در ایرلند بود و در پایان قرن هجدهم یک محصول عمده در قاره اروپا، به ویژه آلمان، و در غرب انگلستان بود. در چهار دهه اول قرن نوزدهم در هر دو نیمکره غربی و شرقی گسترش یافت و خود اقتصاد ایرلند به سیب زمینی وابسته شد.

با این حال، شکست فاجعه بار محصولات ایرلندی در اواسط قرن نوزدهم (به ویژه در سال های 1846 و 1848)، به دلیل بلای دیررس و قحطی سیب زمینی ایرلندی ناشی از آن، نگرش محتاطانه تری نسبت به وابستگی به گیاه ایجاد کرد.

سیب زمینی به عنوان گیاهان یک ساله کشت می شود. بسته به آب و هوا، سیب زمینی در فصول مختلف سال کاشت و برداشت می شود. به عنوان مثال، در شمال ایالات متحده، مزارع معمولاً در بهار کاشته می شوند و در پاییز برداشت می شوند. بخشی به نام “سیب زمینی” در زیر زمین رشد می کند.

سیب زمینی روی یک ساقه زیرزمینی تخصصی به نام استولون رشد می کند. بنابراین، اگرچه سیب زمینی در زیر زمین رشد می کند، اما ساقه است، نه ریشه، و به عنوان “غده” شناخته می شود.

گل های سیب زمینی به شما می گویند که گیاه شروع به تولید غده هایی می کند که ما آنها را برای آنها در زیر خاک پرورش می دهیم. گل های گیاه سیب زمینی در اواخر فصل رشد خود شکوفا می شوند.

طول یک گیاه سیب زمینی تقریباً 60 سانتی متر یا 24 اینچ است. آنها در ارتفاع 4000 متری از سطح دریا رشد می کنند. گیاهان در گل های رنگی مختلف مانند سفید، آبی، بنفش، قرمز و صورتی شکوفا می شوند. رنگ با نوع سیب زمینی در حال رشد مرتبط است. گل های قرمز به این معنی است که یک گیاه سیب زمینی قرمز است.