لوله آب سایز 25 موجب آلودگی آب در اصفهان شد

لوله آب سایز 25 به دلیل ویژگی های استحکام، دوام، انعطاف پذیری و وزن سبکی که دارند، به طور ایده آل به عنوان لوله های آب و گاز استفاده می شوند. توانایی آنها در مقاومت در برابر تنش های زیاد، فشار، نشتی، پارگی و خوردگی باعث می شود لوله های HDPE هم به عنوان لوله های مدفون و هم روی زمین بسیار مفید باشند.

این لوله ها همچنین از نظر زیست محیطی پایدار هستند، زیرا غیر سمی و مقاوم در برابر مواد شیمیایی هستند، بنابراین برای کاربرد آب، انرژی و مصارف صنعتی ایده آل هستند.

از آنجایی که سطوح لوله‌های HDPE نسبت به لوله‌های آهنی و بتنی صاف‌تر هستند، باعث می‌شود که کشش کمتری از نظر جریان وجود داشته باشد، بنابراین این لوله‌ها ویژگی‌های هیدرولیکی بالایی دارند، جریان حجمی خوب و تلاطم کمتری را با جریان‌های بالاتر تضمین می‌کنند.

مقاومت شیمیایی این لوله‌ها همچنین هرگونه چسبندگی مواد شیمیایی، باکتری‌ها، قارچ‌ها و سایر مواد آلی را به سطوح لوله از بین می‌برد و در نتیجه عمر مفید طولانی‌تری را تضمین می‌کند.

از نظر مقاومت در برابر آب و هوا و عمر طولانی، لوله‌های HDPE این ظرفیت را دارند که نسبت به لوله‌های فلزی نسبت به لوله‌های فلزی در برابر آب انجماد مقاومت بیشتری داشته باشند و حداقل انتقال حرارت را داشته باشند و آنها را به عایق‌های عالی تبدیل کند.

حتی در دمای بیش از 35 درجه سانتیگراد، لوله های HDPE شکننده نمی شوند و نسبت به لوله های فلزی نرخ اصطکاک کمتری از خود نشان می دهند. علاوه بر این، اگر کربن سیاه به HDPE اضافه شود، این لوله ها می توانند در برابر اشعه ماوراء بنفش نیز مقاومت کنند.

لوله های ABS نیز نسبت به انواع دیگر لوله های لوله کشی سر و صدای بیشتری دارند و باعث ایجاد مزاحمت در بین برخی از صاحبان خانه می شوند.

لوله‌های مسی برای دهه‌ها جزء اصلی صنعت لوله‌کشی بوده است. این نوع لوله لوله کشی می تواند تا 50 سال دوام بیاورد و معمولا در سینک ها، دوش ها، وان ها و سایر وسایل خانه های جدید و قدیمی یافت می شود. لوله های مسی همچنان در بین لوله کش ها و صاحبان خانه ها محبوب هستند زیرا در برابر خوردگی مقاوم هستند و برای محافظت از کیفیت آب مناسب هستند.