کودکی که با خوردن سنگ قیمتی عقیق به حرف آمد

سنگ قیمتی عقیق تقلبی زیادی در بازار وجود دارد. از آنجایی که این سنگ ها شباهت زیادی به سنگ های واقعی دارند، مردم تصور می کنند که واقعی هستند و این سنگ ها را خریداری می کنند. تشخیص سنگ تقلبی و سنگ واقعی کمی دشوار است.

رنگ عقیق واقعی طبیعی است اما تقلبی ها رنگ نیز دارند. هنگام خرید سنگ عقیق با حرارت دادن سنگ می توانید متوجه شوید که آیا رنگ وجود دارد یا خیر. هنگام خرید هر نوع سنگ عقیق باید با کمک فندک سنگ را مدتی نگه داریم.

اگر سنگ عقیق نباشد و تقلبی باشد بلافاصله رنگ روی سنگ پریده و رنگ سنگ باقی می ماند یعنی محصولی که خریداری می کنید تقلبی است. مناطق استفاده از سنگ عقیق؟ عقیق یک سنگ طبیعی است که از رنگ های زیبا تشکیل شده است.

این سنگ در عصر نوسنگی کشف و مورد استفاده قرار گرفت. مردم اظهار داشته اند که این سنگ در گذشته فوایدی داشته است. در زمان های قدیم، مسلمانان عقیق را به عنوان انگشتر یا گردن بند استفاده می کردند، زیرا اثر محافظتی در برابر چشم بد داشت.

از سوی دیگر، برخی امپراتوری‌ها به دلیل اینکه به مردم نیرو می‌دادند، جای خود را به زیورآلات با سنگ عقیق روی شمشیر و خنجر دادند. سنگ‌های عقیق را روی شمشیرها می‌گذاشتند، زیرا معتقد بودند که در زمان جنگ قوی‌تر خواهند بود.

امروزه از سنگ عقیق به عنوان اکسسوری استفاده می شود. رایج ترین حوزه استفاده، صنعت جواهرسازی است. مردم ترجیح می دهند سنگ عقیق را به صورت یک دقیقه بر روی خود حمل کنند، زیرا می خواهند که هم از نظر زیبایی و هم از نظر زیبایی بیشتر به آنها نزدیکتر باشند.

عقیق تقریباً در همه جا یافت می شود. رایج ترین مکان ها؛ بیابان ها، رودخانه ها و سواحل دریا. در کشور ما سنگ عقیق از مناطق زیادی استخراج می شود. سنگ عقیق در نواحی آناتولی مرکزی و شرق دریای سیاه متمرکز شده است.